Рекомендації


Отримайте наші рекомендації стосовно запобігання та реагування на кіберінциденти

Для того, аби запобігти поширенню фейкових новин в соцмережах, видання The Huffington Post склало перелік простих правил, як їх розпізнати:

  • читати більше, ніж заголовок. Якщо проглянути новину до кінця, можна виявити, що заголовок ніяк не пов'язаний із текстом новини, або ж у ній немає жодних даних, які підтверджують її правдивість;

  • оцінити надійність джерела повідомлення — незнайомі сайти, заповнені оголошеннями та заголовками, написаними капслоком, повинні викликати скепсис. Перевіряти через пошукові системи тексти, які були опубліковані раніше — це дасть уявлення про те, чи є джерело надійним, а також URL сторінок, які виглядають підозріло, аби переконатися в тому, що це не фальшивка, яка маскується під надійне джерело;

  • звертати увагу на дату публікації та час. Поширений елемент фейкових новин — видавати старі публікації за нові. Якщо в новині є посилання на інші джерела, проглянути їх, звертаючи увагу на те, коли вони були опубліковані та як у них описується подія, особливо коли мова йде про час;

  • хто автор? Ознайомитися із попередніми публікаціями автора — його бекграунд допоможе зрозуміти, дійсно автор є журналістом, чи не писав він фейкових статей до цього;

  • ознайомитись із джерелами, на які посилається новина. Відсутність посилання або джерела, з яких були взяті ті чи інші заяви, є очевидним сигналом того, що пост, швидше за все, є фейком. Будь-які заяви або цитати посадовців мають бути підкріплені надійними джерелами;

  • звертати увагу на сумнівні цитати та фотографії. Скептично ставитись до шокуючих або підозрілих цитат та опублікованих фотографій з місця подій;

  • не варто поширювати новини лише тому, що поділяєте точку зору автора або ж приймаєте одну зі сторін конфлікту;

  • з'ясувати, що інші видання пишуть з цього приводу. Якщо жодне інше надійне джерело не повідомляє про дані події, скоріше за все, новина є фейковою;

  • замислитись, перш ніж робити перепублікацію. Новинні сайти, які поширюють дезінформацію, працюють з розрахунку на те, що читаці будуть поширювати їх новини.

 

Посилання на статтю:

"How to recognize a fake news story" The Huffington Post

Повідомити про інцидент